Algemene voorwaarden

Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden Samenwerkende Dierenartsen Nederland B.V. voor consumenten

Algemene voorwaarden. Vaak een hele kluif. Daarom kiezen wij voor brokken. Brokken zonder bijsmaak. Dat is onze missie. Eerlijk, veilig en transparant.
Onze voorwaarden zijn dat ook. Toch nog vragen? We horen het graag!

1. Wie zijn wij?

Wij zijn Samenwerkende Dierenartsen Nederland B.V. (maar jij mag ook gewoon ‘SDNed’ zeggen). Via health-petfood.nl kom je bij ons terecht.

Als je ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren

Bel ons: 030 – 743 84 04
Mail ons: info@health-petfood.nl
Schrijf ons:Kapelweg 1 3566 MK Utrecht

Volg ons:
facebook.com/HealthPetfood/
instagram.com/sdned.healthpetfood/
nl.linkedin.com/company/sdned

Morgenstond heeft goud in de mond! Je kunt ons elke ochtend bellen:

Maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur

2. Handige nummers:
Ons KvK-nummer: 63517698
Ons BTW-identificatienummer: NL85270792B01

3. Definities
– SDNed: Dat zijn wij.
– Consument: Dat ben jij. Iedere natuurlijke persoon die niet handelt vanuit zijn beroep of bedrijf.
– De website: www.health-petfood.nl.
– Dag: een kalenderdag.

4. Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing als je iets bij ons koopt of hebt gekocht. We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat we voor jou doen en wat we van je verwachten.

5. Het aanbod
We vertellen je altijd eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen. En natuurlijk wat het kost en of je het kunt ruilen. Foutje op de productpagina? Daar mag je ons natuurlijk aan houden. Behalve dan wanneer het foutje duidelijk een blunder is en je dat van tevoren had kunnen weten.

Je kunt bij ons iets bestellen na registratie op onze website. Zo kunnen we je het beste helpen. Bestellen zonder account is helaas niet mogelijk

6. De overeenkomst
We werken elke dag aan een veilige webomgeving. Zo kun jij met een gerust hart bij ons winkelen.

Als je iets bestelt bij ons, krijg je daarvan een bevestiging per mail. Daarna houden we je steeds op de hoogte, totdat je pakketje er is. Het zijn tenslotte jouw spullen.

We voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling, maar het meeste vind je ook op onze website.

7. Herroepingsrecht
Soms werkt het gewoon niet tussen jou en je product. In dat geval kun je het product binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. Laat dit even aan ons weten! Dit kan per email of via het modelformulier voor herroeping. Dan kunnen we je zo snel mogelijk helpen. We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 14 dagen na ontvangst van de retour terug.

‘Daarom’ accepteren we ook als reden.

8. Wat we van je verwachten tijdens de bedenktijd
Open je pakket en bekijk het product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Doe er dan niets mee waarvan je zelf niet zou willen dat iemand anders dat vóór jou gedaan heeft met je aankoop. Dus niet de zak openmakenJ Doe je dat wel, dan krijg je geen geld terug.

9. Wat jij van ons kunt verwachten na het retourneren
Heb je binnen 14 dagen aangegeven dat je je bestelling terug wilt sturen? Dan doen wij dit:
– we sturen je een bevestiging van je aanvraag;
– we sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 14 dagen terug.

10. Verzendkosten bij retourneren
Je betaalt zelf de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.

En het is handig als je je verzendbewijs bewaart!

11. De prijs
Daar zijn we altijd eerlijk over, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Alle prijzen zijn inclusief btw.

Verzending binnen Nederland is altijd gratis bij besteding vanaf €45,-.

Verzending in België is altijd gratis bij besteding vanaf €90,-.

Bestel je onder deze drempel? Dan vragen we je om een bijdrage in de verzendkosten. Dit geldt ook als je na retour onder de drempel voor gratis verzenden komt. Dan verrekenen we de bijdrage in de verzendkosten met het geld wat je van ons terugkrijgt. In België geldt dit uiteraard ook.

12. Nakomen beloftes en garantie
We doen wat we beloven. En we zijn altijd eerlijk tegen je.

Jij hebt recht op een goed product. Punt. Is er toch iets mee aan de hand? Dan lossen we dit natuurlijk voor je op.

13. Bezorging en uitvoering
Als je op werkdagen voor 12.00 uur bestelt, verzenden wij je aankoop dezelfde dag. Tenzij we iets anders hebben afgesproken. Duurt het onverhoopt toch langer dan dat we beloofd hebben? Dan laten we je dit zo snel mogelijk weten.

In principe geldt: als je het op onze website kunt bestellen, hebben we het op voorraad. Kunnen we het toch niet leveren? Dan krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo’n vervangend product mag je natuurlijk altijd ruilen

Als jouw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze schuld. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen.

14. Betaling
Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct nadat we het bedrag hebben ontvangen je bestelling in orde.

Onze artikelen blijven van ons, totdat je hebt betaald. Logisch toch?

Klopt er iets niet in je betaalgegevens? Laat het ons dan weten.

15. Overmacht
In het geval van overmacht hoeven wij ons niet aan onze verplichtingen te houden naar jou toe. Dit mogen we zolang er sprake van overmacht is.

Wat verstaan we precies onder overmacht? Elke van onze wil onafhankelijke omstandigheid en/of onvoorzienbare omstandigheid waardoor het nakomen van onze naar de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd. Dat is juridisch voor:
a. stakingen;
b. ziekte onder personeel;
c. brand, overstroming;
d. waterschade;
e. oorlogen en opstanden;
f. export- en/of importbeperkingen;
g. bedrijfsstoringen;
h. energiestoringen;
i. storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de website;
j. niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden;
k. het ontbreken van via overheidswege te verkrijgen vergunningen;
l. het stilliggen van of vertragingen bij de transportsector;
m. door de overheid opgelegde sluiting.

16. Aansprakelijkheid
Komen wij de afspraken die we samen gemaakt hebben niet na? Dan is onze aansprakelijkheid beperkt zoals we in dit artikel aangegeven hebben.

Heb je onjuiste of onvolledige gegevens met ons gedeeld? Dan zijn wij niet aansprakelijk als hierdoor schade ontstaat.

Onze aansprakelijkheid is in alle gevallen nooit hoger dan de factuurwaarde van het deel van de bestelling waar we aansprakelijk voor zijn.

En onze aansprakelijkheid is nooit hoger dan het door de verzekeraar uitgekeerde bedrag in dat specifieke geval.

Wij zijn alleen aansprakelijk voor directe schade.

Wat dat dan is, directe schade? Hierbij kun je denken aan de redelijke kosten om de oorzaak en omvang van de schade vast te stellen. Of de kosten die je maakt om onze gebrekkige prestatie te laten voldoen aan de afspraak of de kosten die je maakt ter voorkoming of beperking van schade. Dit geldt alleen als je aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade.

Wij zijn nooit aansprakelijk voor indirecte schade. Bij indirecte schade kun je denken aan gederfde winst, verlies van goodwill, reputatie, handel of contracten, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

Ben je zelf verzekerd tegen de schade die je hebt opgelopen? Dan zijn wij niet aansprakelijk.

Hebben wij de schade met opzet veroorzaakt of zijn we bewust onvoorzichtig geweest? Dan zijn wij wel aansprakelijk voor schade.

17. Intellectuele eigendomsrechten
Het woord- en beeldmerk van Samenwerkende Dierenartsen Nederland & Health Petfood en alle overige merken en afbeeldingen van SDNed zijn beschermd op grond van nationale en internationale wetten en verdragen ter bescherming van intellectuele eigendom. Zonder voorafgaande toestemming van SDNed is het niet toegestaan om deze merken en auteursrechtelijk beschermde afbeeldingen te verveelvoudigen en/of openbaar te maken.

18. Eigendomsrechten analyseresultaten
Samenwerkende Dierenartsen Nederland B.V. is volledig eigenaar van de analyseresultaten van door haar aan laboratoria aangeboden te onderzoeken grootheden, ook op verzoek van derden. Deze onderzoeksresutaten kunnen o.a. gebruikt worden ten behoeve van wetenschappelijke metadata-beoordeling. 

19. Klachten
Heb je een klacht? Dat vinden we heel vervelend. Zo vervelend zelfs, dat we verschillende noodplannen klaar hebben liggen voor het geval dat jij een klacht hebt. Zo weten we zeker dat we dit zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen.

Laat het ons snel weten als je een klacht hebt en omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk. Dan kunnen we je het beste helpen.

Je krijgt uiterlijk binnen 7 werkdagen antwoord van ons. We helpen je meteen, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.

20. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Het is misschien een open deur, maar voor de zekerheid zetten we het nog even zwart op wit: op alle aanbiedingen en overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

We hopen niet dat het gebeurt, maar mocht er onenigheid ontstaan tussen ons. op basis van een aanbieding of overeenkomst, dan wordt dit geschil voorgelegd aan een rechter. Niet zomaar een rechter, maar de bevoegde rechter te Utrecht.

 

0
Je winkelmandje